ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که وضعیت تلفن ها و تبلت های اندرویدی
در بازار ایران چگونه است و هر کدام از شرکت های سازنده چه سهمی از آن را
در اختیار دارند؟
نمودار بالا آماری است که توسط
بازار اندروید
تهیه شده (اردیبهشت ۹۲) و در اختیار نارنجی قرار گرفته و سهم هر یک از بازار اندروید ایران را نشان می دهد.
از آنجایی که اپلیکیشن بازار روی درصد بالایی از گجت های اندرویدی ایران
مورد استفاده قرار می گیرد، می توان تا حد زیادی آن را منعکس کننده سهم
شرکت های سازنده گجت های اندرویدی از بازار ایران دانست.
با بررسی آمار میبینیم که سامسونگ با ۴۸ درصد از بقیه برندها پیشی گرفته
است و نزدیک به نیمی از سهم بازار را در اختیار خود دارد. برندهای سونی و
سونی اریکسون هم ۲۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.
شرکت اچ تی سی با ۱۲درصد، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و جایگاه بعدی
با ۲ درصد در اختیار ال جی است. برند هوآوی هم ۱ درصد از بازار را در دست
دارد و بقیه کاربران از برندهای دیگر استفاده میکنند که سهم آنها جمعا ۹
درصد است.
اما تفاوت های جالبی بین بازار ایران و بازار جهانی دیده می شود که اگر آن را با نمودار پایین مقایسه کنید متوجه شان خواهید شد.
به نظر شما سلیقه کاربران ایرانی چه تفاوتی با دیگر نقاط جهان دارد و دلیل برخی تفاوت ها را در چه چیزی می دانید؟
http://narenji.ir/15520-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86