ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به آمار استفاده ایرانیها از بازیهای رایانهای گفت: ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور روزانه از سرویس “گیم” استفاده میکنند و وقتی که برای بازی رایانهای در ایران مصرف میشود بالغ بر ۴۰ میلیون ساعت در روز تخمین زده میشود.
به گزارش مهر ، بهروز مینایی در دومین کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همراه به بررسی ابعاد مختلف تاثیر بازیهای رایانهای به عنوان یک رسانه کاربردی در میان جوامع پرداخت و با بیان اینکه در کشور ما نیز بیش از ۴۶ میلیون تلفن همراه مورد استفاده قرار میگیرد، اظهار داشت: بازیهای رایانهای میتواند یکی از سرویسهای مورد توجه شهروند الکترونیک و کاربران موبایل باشد.
وی با بیان اینکه بازی رایانهای نقطه تعامل میان سرگرمی و آموزش است، ادامه داد: بنابر آمارهای رسمی موسسات معتبر خارجی در آمریکا بالغ بر ۱۴۵ میلیون نفر از سرویس “گیم” استفاده میکنند، این آمار در کشور ۸۰ میلیون نفری آلمان ۶۶ درصد و در فرانسه ۵۵ درصد تخمین زده میشود.
وی اظهار داشت: بررسیها نشان میدهد که میزان وقتی که صرف این رسانه میشود برای هر فرد به طور متوسط بیش از ۱۲۴ دقیقه در روز است.
معاون شورایعالی اطلاع رسانی با تاکید بر تاثیر فناوری اطلاعات بر کاربران ایرانیها تصریح کرد: جامعه کاربری بازیهای رایانهای از پرتاثیرترین رسانهها است و آمار فروش این بازیها در دنیا نیز براین ادعا صحه میگذارد.
مینایی با اشاره به وجود ۱۵ سبک پیام رسانی و آموزشی در بازیهای رایانهای خاطرنشان کرد: متوسط سن گیم در ایران ۱۸ سال است که پیشبینی میشود این رقم در ۱۰ سال آینده به ۲۸ سال ارتقا پیدا کند و این درحالی است که متوسط سن استفاده از “گیم” در آمریکا ۳۶ سال برآورد میشود.